Pat

Pat

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PATRICK GUELLEC.

"Pat" was born on August 17, 1959, in Abidjan, Côte d'Ivoire.

Patrick grew up in a small town in Finistère, Beuzec-Cap-Sizun. His childhood full of drive took him around the world at 15 he decided to take the sea and became a trade for a first trip to 17 years to South Africa.

After several years of sailing around the globe, he meets Hélène the woman with whom he shares his life. Having traveled a lot, images remain in his mind, which he transcribes as paintings. He is also engaged in the representation of his current environment, starting from the simple boat, and passing by beautiful seascapes.

In fact, Pat does not reproduce what he sees, he seeks the harmony of shapes and colors that he lays on his sheet of paper.

His particular technique, when you look at one of his works, is reminiscent of the place you've already seen, because he just put the point, he represents his environment in his own way.

Acrylic knife has become his preference, in a style that is unique to him.

It's the work of the material, the colors, and the ability to add volume that is interesting to acrylic knife; the speed of execution makes this preference, he tells us, because it reflects the inspiration of the moment.

PATRICK GUELLEC.

"Pat" est né le 17 aout 1959, à Abidjan en Côte d´Ivoire.

Patrick a grandi dans une petite commune du Finistère, à Beuzec-Cap-Sizun. Son enfance pleine d´entrain l’a emmené faire le tour du monde : à 15 ans il décide de prendre le large et devient marin de commerce pour un premier voyage à 17 ans vers l’Afrique du Sud.

Après plusieurs années de navigation autour du globe, il rencontre Hélène la femme avec qui il partage sa vie. Ayant beaucoup voyagé, des images lui restent dans la tête, qu’il retranscrit sous forme de peintures. Il s´adonne également à la représentation de son environnement actuel, en partant du simple bateau, et passant par de magnifiques paysages marins .

En fait, Pat ne reproduit pas ce qu’il voit, il cherche l’harmonie des formes et des couleurs qu’il couche sur sa feuille de papier.

Sa technique particulière, quand on regarde une de ses œuvres, fait penser à l’endroit que l’on a déjà vu, car il a juste mis l’essentiel, il représente son environnement à sa manière.

L’acrylique au couteau est devenue sa préférence, dans un style qui lui est propre.

C’est le travail de la matière, les couleurs, et la possibilité d’ajouter du volume qui est intéressant à l’acrylique au couteau; la rapidité d’exécution fait cette préférence nous dit-il, car cela traduit l’inspiration de l’instant.



Marines, abstraction